Onze expertise

Ons werkterrein is vooral de publieke sector, zoals gemeenten en waterschappen, de not-for profit sector, zoals cultuurinstellingen, zorginstellingen en onderwijsinstellingen. Ook helpen we horecabedrijven bij het doen van onderzoek.
We zijn gesprekspartner in een domein van uiteenlopende onderzoeksgebieden, zoals belevingsonderzoek onder klanten, bezoekers, gasten of cliënten of medewerkeronderzoek. Enkele voorbeelden van onderzoeken die we doen:

Cultuuronderzoek

De competitie op het vlak van “een dagje uit” kent vele deelnemers. Cultuurinstellingen als musea, theaters of bibliotheken zijn belangrijke spelers op dit terrein. Subsidies staan onder druk, er moeten genoeg betalende bezoekers worden binnengehaald om de begroting rond te krijgen. Groei is noodzakelijk. Daarvoor moet je scherp hebben wie de doelgroep is en hoe je die kan overhalen tot een bezoek en hoe je de bezoekersbeleving verder kunt verbeteren. Allemaal met het doel om een zo hoog mogelijke conversie van bekendheid naar bezoek(intentie) te krijgen. Allemaal onderwerpen waar wij onze ervaringen graag met u delen.

Ledenonderzoek beroeps-en belangenorganisaties

Wat leeft er onder onze leden? Wat zijn hun specifieke behoeften? Hoe loyaal zijn onze leden? Hoe lezen en waarderen ze onze nieuwsbrief of tijdschrift? Hoe kunnen we als organisatie nog meer doen voor onze leden?
Als beroeps-of belangenorganisatie wil je graag weten wat de leden willen en hoe ze de organisatie ervaren. Ook hier kunnen we je in elke fase van het onderzoek helpen. Inventarisatie van informatiebehoefte, het formuleren van de juiste vragen, het uitvoeren van onderzoek, de analyse en rapportage van resultaten.

Onderzoek in de zorg

De uitrol van de nieuwe zorgwetten hebben een grote impact op de samenleving. We hebben bij MarktOnderzoekCoach al veel onderzoeken mogen begeleiden voor diverse zorginstanties over uiteenlopende onderwerpen. Trendanalyses, meldacties voor in de media, onderzoek over de knelpunten in de uitrol van de Wmo, Wlz, Jeugdwet, Participatiewet en Zorgverzekeringswet. Door al deze ervaringen zijn wij voor organisaties die onderzoek willen doen in en over de zorg en bij speciale doelgroepen, zoals mensen met een beperking of aandoening of senioren, een goede gesprekspartner.

Medewerkerbelevingsonderzoek

Positieve medewerkers die zich verbonden voelen met hun werk en organisatie is cruciaal voor het succes van de organisatie. Om de werkbeleving van medewerkers te optimaliseren, is het zaak deze eerst in kaart te brengen. Hoe worden werk, organisatiecultuur, het ‘onboarding’ proces en de managementstijl ervaren? Wij kunnen je helpen met het opstellen van vragen, het uitvoeren van het onderzoek, de rapportage van de resultaten en de vertaling hiervan in concrete en haalbare verbeterpunten.

Klantonderzoek

Als je als organisatie of instelling klantgericht wilt werken, is het zaak om te weten hoe klanten jouw diensten of producten ervaren. Dit kan je op verschillende manieren komen te weten. Welke KPI wil je in kaart brengen: de net promotor score NPS of juist de customer effort score CES? Of wil je weten hoe de klantreis ofwel customer journey wordt ervaren of hoe gastvrij jouw organisatie is? Wij helpen je bij het kiezen van de beste manier voor jouw organisatie of situatie. We zetten het onderzoek op, formuleren de juiste vragen, voeren het onderzoek uit en zorgen voor een heldere ‘actionable’ rapportage.